چند ایده برای اینکه از بالکن کوچکتان لذت ببرید

اگر شما به اندازه‌ی کافی خوش شانس هستید که یک بالکن در آپارتمانتان داشته باشید، به شما تبریک میگویم. متاسفانه، همانطور که می‌دانید این فضا ممکن است بی استفاده رها شود و یا آنقدر بزرگ نباشد که همه‌ی وسایلی که دوست دارید رو بتوانید در آن جا دهید. اما اندازه نباید مانع ساختن یک بالکن زیبا که بتوانید هر 365 روز سال  آن لذت ببرید شود.

ما در این مقاله چند تا راه‌کار برای بزرگتر کردن فضای بالکن پیشنهاد می‌دهیم. فرق نمی‌کند که بالکن شما 6 متری باشد یا 30 متری! گزینه ها زیاد هستن. فقط به کمی خلاقیت نیاز است.

1. مینیمال

بعضی وقت‌ها جمله‌ی «کم بیشتر است» واقعا درست است. در یک فضای تنگ، دکور زیادی باعث درهم ریختگی و بی نظمی میشود. به جای آن سعی کنید یک نقطه‌ی کانونی ایجاد کنید، مثل یک نیمکت و یکی دو تا ریزه کاری که با رنگ آن هماهنگ باشد. یا می‌توانید به جای میز و نیمکت، یک چمن مصنوعی پهن کنید، با یک پتوی ضد آب و چند تا بالش جای نشستن خودتونو بسازید.

2. تاب وصل کنید

یک چیز ذاتا نمادین در مورد این تاب های ایوان وجود دارد. اما نصب تاب‌ها همیشه آسان نیست، مخصوصا اگه خانه اجاره‌ای باشد. به همین دلیل ایده‌ی صندلی تابی ایستاده عالی است. این صندلی‌ها روی پایه‌ی خودشان می‌ایستند و خیلی فضا اشغال نمی‌کنند.

3. یک کنج کتاب خوانی بسازید

شما احتمالا خیلی فعالیت‌های کمی توی بالکن انجام می‌دهید. خواندن کتاب توی بالکن یک فعالیت بالکنی کلاسیکه. برای این کار به یک صندلی نیاز دارید که به اندازه کافی بزرگ باشد که بتوانید توی آن چنبره بزنید، اما اونقدر هم بزرگ نباشد که فضای زیادی اشغال کند.

4. از فضای دیوار استفاده کنید

وقتی فضا کوچیک است، بزرگ‌ترین اشتباه این است که یادتان میرود از فضای دیوار استفاده کنید. قفسه برای گل و گیاه و چراغ‌ها اضافه کنید و یک میز تاشو نصب کنید.

5. بگذارید گل و گیاه بیش از حد باشد

اگر به گل و گیاه علاقه دارید و بالکن هم دارید احتمالا از قبل چند تا گلدان بیرون گذاشته‌اید. ولی چرا به همین بسنده کنید؟ طاقچه‌ی پنجره را با گلدان‌های سایزهای مختلف پر کنید، کنار قفسه‌ها را با پیچک بپوشانید و گیاه‌های عنکبوتی مثل زنبق را در یک گلدان زینتی آویزان کنید. اینجوری فضای کوچک شما تبدیل به یک گلخانه‌ی زینتی می‌شود.

6. کاناپه بسازید

می‌توانید از فضای بالکنتان استفاده کنید و یک کلبه بسازید. برای اینکه همچین کلبه مانند لاکچری‌ای داشته باشید، یک کاناپه‌ی بزرگ بسازید. حتی اگر کل فضای بالکنتان را بگیره باز هم می ارزد.

7. بذار منظره همه حرفو بزنه

وقتی فضاتون خیلی محدوده، گذاشتن صندلی ها روبروی هم جالب نیست. به جاش سعی کنید همه چیزو به سمت ویو بچینید. اینجوری درحالی که دارین نوشیدنی می خورید و صحبت می کنید از زیبایی طبیعی غروب هم لذت می برید.

8. تعویض کاناپه با نیمکت

در یه زندگی عالی، ما همه روز رو کنار استخر توی یک کلبه ی خصوصی می گذرونیم. اما از اونجایی که باید منتظر مسافرت بعدی بمونیم تا این اتفاق بیفته، می تونیم از فضای بیرون استفاده کنیم. برای اینکه همچین کلبه مانند لاکچری ای داشته باشیم یه نیمکت تختی بزرگ بسازید. حتی اگه همه ی فضای بالکن رو بگیره بازم می ارزه.

9. نرده رو به میز صبحانه تبدیل کنید

اگه برای میز صبحانه جا ندارید خودتون با تخته چندلا اونو بسازید. چند تا چارپایه بلند هم برای نشستن بذارید.

10. با نقش ها بازی کنید

نقش و نگارها یه راه عالی برای اینکه هرچیزی رو رساتر، بزرگ تر و مهم تر نشون بدن هستن. اگه فقط جا برای چندتا صندلی دارین، سعی کنید بقیه ی فضا رو با نقش و نگارهای مختلف روح بدید مثل کوسن های طرح دار یا راه راه، زیرانداز گل گلی.

11. چیزهای بافتدار جذاب اضافه کنید

اگه خیلی همه چی سیمانیه، از پارچه های کنفی با خز مصنوعی، بافتنی های نرم، چمن مصنوعی و قلاب بافی استفاده کنید. ترکیب منسوجات مختلف به هر فضای بی روحی حس لاکچری بودن میده.

۱۲. چراغونی کنید

به جای اینکه روی یه دونه لامپ بالاسر یا داخل سقف تکیه کنید، با فانوس، شمع و ریسه ها چراغونی کنید.

۱۳. سایه بان بزارید

هرچقدر که می خواین تو بالکن وقت بگذرونید، مهمه که از پوستتون در برابر آفتاب محافظت کنید. اگه بالکنتون نرده داره می تونید پرده نصب کنید یا یه چتر بزرگ بذارید.

۱۴. با رنگ ها خلاقیت به خرج بدید

اینکه از رنگ های خنثی برای فضای بیرونتون استفاده کنید شاید کار آسونی باشه، اما از اینکه توی رنگ های شاد شیرجه بزنید نترسید. سعی کنید از رنگ های هماهنگ روشن استفاده کنید. نتیجه: یه بالکن که التماس میکنه ازش استفاده کنی، حتی تو روزهای سرد زمستون.

۱۵. خودت با تخته های چوبی وسیله بساز

تخته های چوبی بهترین گزینه برای ساختن وسایل هستن. از اونا برای ساختن همه چیز استفاده میشه، از تخت خواب گرفته تا میز و صندلی و حتی تاب. اونا برای فضای بالکن هم مناسب هستن. اونا رو رو هم بذارید تا یه نیمکت بسازید که شبیه نیمکت سفارشی خودتونه.

چند ایده برای اینکه از بالکن کوچکتان لذت ببرید
برچسب گذاری شده در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *